A képek megtekinthetőek nagy méretben a Galéria oldalon.

 

Tojás keltető automata 51 tojás keltetésére alkalmas automata forgatással.

Pepe, Nissan Terrano II az igás ló. Nagy a család, 7 személyes autót szerettünk volna és ha már van tanyánk miért ne lenne az terepjáró. Így került a képbe Pepe. Tetszik, élmény autó sok extrával, de öreg, sok kis hibával, nagy fogyasztással.

Jonsered CS2253 nagy láncfűrész persze csak nálam nagy ez egy kisebb professzionális gép. Megegyezik a Husqvarna 550XP-vel 50ccm 3,5LE magnézium váz, dekompresszor, átlátszó tank, állítható olajozás, nem is tudom, kicsi, könnyű, 50-es láncvezetőt elbír.

 A története a következő: Nehéz szülés volt, hónapokig rágódtam rajta, bújtam a hirdetéseket. Valami nagyobb gépet szerettem volna ami 45 50 centiméteres lappal fel lehet szerelni, mivel van néhány termetesebb fa a rancson, amit a kis géppel lehetetlen feldolgozni.  Először Jonseredet kerestem hogy passzoljon a kisebbhez de, olyan ritka, főleg a nagyobbak. Letettem róla, Husqvarnákat, Stihleket néztem de, ezek a használt piacon is drágák, még a lestrapált állapotúak is. Mivel csak  néhány fát kell kivágnom, szétnéztem az öregebb 30-40 éves gépek között is Solo 620VA, 650 A, Jonsered 601 ezek azért olcsóbbak és méretüknél fogva alkalmasnak látszanak a feladatra. De, valahogy a jó vételről mindig lemaradtam, rossz állapotút meg nem akartam venni. Figyelmem újra a fiatalabb gépek felé irányult. Olykor-olykor megnéztem annak az embernek a hirdetéseit akitől a kis Jonseredet vettem. Egyszer csak fel bukkant két Husqvarna 445 újszerű állapotban. Nézegettem, gondolkodtam, ezek a gépek nem túl erősek, de talán még éppen megfelelőek és hát szinte újak. Az egyiknek az ára súrolta az akkori ingerküszöbömet, felhívtam az eladót, lemaradtam róla, elvitték. Jó üzletemberhez híven azért meg említett  még két másik fűrészt ebben a kategóriában ami épp még eladó, de nem hirdette. Hát mit ad isten két Jonsered gép volt egy 2253-as és egy 2156-os. Mielőtt elindultunk megnézni, rákerestem a neten miről is van szó. A 2253-as belopta magát a szívembe, passzolt a kicsihez mindent tudott amire vágytam és nem utolsó sorban ez egy kétszázezer Forintos gép amit hetvenötért kínáltak. Odaérve még is elbizonytalanodtam, 2156-os egy erősebb gyönyörű szép alig használt gép, a 2253-as ennél jóval leharcoltabb annak ellenére hogy, fiatalabb. Legalább egy órát killódtam, kipróbáltam mind kettőt. Eszem és a család azt mondta az erősebb, szebb, de a régebbi gépet válasszam, a szívem pedig az újabb, ismertebb, a másikhoz jobban illő gépet akarta. A szívemre hallgattam.

 Most még nem tudom jól döntöttem-e, alig használtam még, csak most ismerkedünk, hogyan indul, mit beer.

Ford 555 árokásó homlokrakodó földmunkagép Ahogy haladtunk a munkálatokkal egyre jobban látszott ahogy igen bajba leszünk a földben maradt tuskók és a rengeteg beton törmelék eltüntetésével. Van ott egy vályogház is amit lekellene bontani, nem is tudom itt néhány kupac sitt ott egy gödör amott néhány domb. Az utat is odébb kellene vinni mert most átmegy a telken. Szóval rengeteg gépi munka lenne, sok konténer sittet kell elszállítani. Lassú, macerás költséges munkálatok.

 Erre jött az ötlet vegyünk egy gépet, csináljuk meg magunk a sok melót úgy ahogy tudjuk, ahogy akarjuk akkor amikor akarjuk, majd adjuk el a gépet és biztosan jobban jövünk ki, mit ha mással csináltatjuk meg. Ha ügyesek vagyunk és szerencsések még találunk egyéb munkát  amivel még kereshetünk is valamennyit.

 A történet végét még nem tudjuk remélem jobban alakul min a gép vásárlása, mert hát amilyen a formám ennek története sem volt egyszerű, kezdem gyanítani velem van a baj.

 Hónapokig nézegettük milyen gépek vannak a piacon, először traktorra épített markolón gondolkodtunk, ezek jó árfekvésben vannak, de a homlokrakodó hiánya miatt elvetettük ezt a fajtát. A homlokrakodóval rendelkező gépek közül viszont csak az alsó kategóriát tudtuk megcélozni. A választék nem túl nagy vagy nagyon öreg gépet kínálnak vagy nagyon leharcoltat. Gyakorlatilag, ha megfogalmazunk néhány alapkövetelményt pl. 2 millió alatt legyen és legyen rendszáma is, máris leszűkül a kínáltat kb. 2 darabra. Kiválasztani, a gépet így már nem volt nehéz.

 Bicskére mentem megnézni a masinát, bemutató meggyőző volt a gép indult mindene mozgott, jött-ment. Amúgy sem vagyok egy ügyes vevő, de úgy venni egy földmunkagépet hogy sosem láttam ilyet, a vásárlás során fel sem másztam rá, nem tudtam kezelni, minek! Az egyik legnagyobb hiba amit elkövettem, hogy nem kérdeztem meg a folyadék szint jelzőket betöltő nyílásokat. Így vásárlás után egy egyszerűnek tűnő üzemanyag betöltésnél bajba voltam. Napokig nézegettem és még külső segítséget is kellet hívnom hogy rájöjjünk pl. hol kell beletölteni motor olajat. Vásárlás során összeszedtem némi információt a gép előéletéről adagolót cserélték, motorját szétszedték, kuplungot cseréltek. Első használatnál viszont kiderült az eladó állításával ellentétben az itt-ott kicsit csöpög helyett, itt-ott kicsit folyik a hidraulika olaj. Sajnos vásárláskor nem néztem meg mennyi olaj van a gépben de az biztos 4-5 órás használat után 10 liter hidraulika olajat öntöttem bele. Szóval úgy néz ki kicsit még költeni kell rá. A mi nem lenne baj hiszen használt gép. Remélem nagyobb hiba nem jön elő, akkor fuccs a gazdaságosságnak.

Az igazi kaland a gép hazaszállítása volt. Bicske 100 km-re van tőlük a szállításra két ajánlatot kaptam 350 Ft/km az én ismerősömét és 270 Ft/km az eladó ismerősét. Az eladó ismerőse mellet szólt az árán kívül, hogy látta mit kell elvinni tudja hol kell felrakni, egyedüli probléma hogy itthon meg kell oldani a levételt, majd lesz valahogy. Szombaton volt a nagy nap, a papír munkát elintéztük, irány a felrakás helyszíne. Már várt ránk a teherautó, meg ismerkedtem a sofőrrel, mindjárt egy kicsivel több pénzt próbált kiszedni a zsebemből, de leszereltem. Ezután minden viszonylag jól ment, a rámpához állás a felhajtó készítés, még nem felért a markoló hátsó kereke is a teherautóra, beszakadt a platója a súly alatt. Gyorsan még nagyobb baj nincs le kellett állni. Kiderült a teherautó 5 tonnát bír a gép viszont 7,7 tonnás. A sofőr tudta ezt az hitte bírja a járgánya. Lehet bírta is volna ha nincs szétrohadva a plató alja. Innentől fogva meg indult a szenvedés, mi legyen, hogy legyen? Válság stáb alakult a csapatbővült. Jöttek az ötletek, hoztak alátéteket a plató megerősítésére de ez kevésnek bizonyult. Még nem kitalálták szereztek vas autó feljáró rámpát ezt fektették le hosszába a platóra, erre áll rá a gép. Persze ezzel magasabb is lett. Felállt a markoló, de a plató rövidnek bizonyult  nem lehetett letenni, rögzíteni a kanalat. Erre is találtak megoldást, de gém nagyon hátralógott. A sofőr nyavalygott, meg fogják büntetni, ki fizeti? Mondtam én nem azért fizetek, hanem a szállításért! Még nem az eladó adott neki egy húszast. Ez után már nem nagyon volt hazáig probléma.

Végül is az egyik barátom Kókai kamionos ismerősénél volt lehetőség a levételre, ráadásul az utcánkban. Átálltak a egy trélerre amiről könnyen le lehet állni. Még egy gyors oktatást is kaptam. Jó játék!

Husqvarna 315 EL elektromos láncfűrész Gazdaságosság és környezet kímélés szempontjából is érdemes tartani egy elektromos lányfűrész. Volt is nekem egy McCulloch 1700 Wattos jól vágott, de hosszabb távon fárasztó vele dolgozni. Utána néztem és a keskeny hosszanti irányba beszerelt motorral rendelkező Husqvarna elektromos fűrész beszerzésére adtam a fejem. Először egy használt 315-ös majd egy szintén használt de jóval fiatalabb és szebb állapotú fűrészt szereztem be. A 315-öst annak ellenére hogy, régebbi még is jobbnak találtam, kisebb, könnyebb kevesebbet fogyaszt. Talán egyszer majd valóra válik az az álmom hogy legyen egy ilyen piros színben Jonsered felirattal.

Jonsered CS2234 kis láncfűrész először az apám öreg McCulloch 486-osával estem neki a kisebb akácoknak, de hamar rá kellet jönnöm a leharcolt nem túl megbízható gépet le kell cserélni, most vagy soha. Elég egy kisebb megbízható márkás gép, gondoltam. Husqvarna felé húzott a szívem annak ellenére hogy a helyi kereskedővel nem vagyok megelégedve, de hát a termékeik jók, értékállóak. Sajnos, már a keret szűkült mivel már túl voltunk a kőfalas vásárlásán is, így már nem csak az új gépeket nézegettem. Az őszi akcióban a belépő színtő Husqvarna 236 53 ezer volt akkor. Ez meg felet volna de, ennyit  most kiadni sajnáltam. A hirdetéseket böngészve egyszer csak rátaláltam egy komáromi hirdetésre melyben ilyen szinte új bemutató darabnak mondott szűrészt árultak 36 ezerért. Mikor legközelebb arra jártam még élt a hirdetés, felhívtam. „Mehetek megnézni, van még vagy 8 darab.” Kicsit elbizonytalanodtam de, azért mentem. Oda érve a nyitott garázs elé kirakva fogadott néhány ilyen fűrész, jó állapotúnak tűntek de, látszott néhányszor használták őket. Az eladó felkapott egyet, nézd meg ezt, beindította, leállt nem ment jól, fogott egy másikat, azzal is volt valami. Elkezdte állítgatni, nem ment rendesen, hozott még egyet, azt is állítani kellet. Közben én nézelődtem és azon gondolkodtam hogyan kellene finoman visszautasítani és lelépni. A garázsban volt még jónéhány fűrész kisebb, nagyobb, piros, kék. Valahogy meg akadt a szemem egy piroson ami, talán még szebb állapotúnak tűnt mint a többi. Jonsered felirat díszelgett rajta és a lapján. „Husqvarna az is ez a prémium márkája nálunk nem annyira ismert, én csak ilyet használok.”- Mondta az eladó. „Nézd meg ezeket nem semmi darabok…” - Folytatta és mutatott bentebb a garázsban néhány nagyobb darabra. Megnéztem őket, valóban komolynak tűntek. A kiszemelt példányt beindította nekem, könnyen indult, jól pörgött. „Egyébkén ez teljesen megegyezik azzal a Husqvarnával amit venni akarsz  az összes alkatrésze megegyezik, csak a burkolat más.” Győzködött, nem eredménytelenül.

Kevés gond volt vele, az alapjáraton kellet emelni kicsit és egyszer szétszedni az olajpumpáját mert meg akadt valamiért. Hogy rosszat is írjak kicsit gyenge, már nem ez a gép hanem ez a típus. Gyakorlatilag a legkisebb Husqvarna. Persze, persze ki tudok vágni, és fel lehet karikázni vele 35-40cm-es keményfát is. De ez csak egy hobbi fűrész. Van még valami, hamarabb kifogy a lánckenő olaj, mint az üzemanyag, ez lehet egyedi eset, oda kell rá figyelni.

 Később utána néztem mi ez a Jonsered. Egy nagy múlttal rendelkező amerikai márka melyet, a Husqvarna meg vett, nem is tudom mikor, talán az ezred forduló környékén. Nem a prémium márkája. Szinte teljesen megegyezik a Huskvana termékekkel kicsit keveredve a Partner és McCulloch termékekkel, amik jó ideje szintén Husqvarna termékek. Némely országban Jonsered néven jobban megy a Husqvarna.

 Valamivel később egy aukciós oldalon vásároltam egy hibás Jonsered 2137-es gépet alkatrésznek vagy javításra. Megy de, nem az igazi, ha bemelegszik leáll. Ha megy viszont tök jó, kényelmes a most divatos keskeny fűrészekkel ellentétben, széles. Volt hogy ment egy órát, nagyon szerettem vele dolgozni.

Stihl TS420 Betonvágó gyorsdaraboló Nem kimondottan tanyagép de, szükség lett rá. A tanyán található beton épületet át szeretnénk alakítani lakássá, otthonná. Ezt mi nehezen tudjuk elképzelni napfényes helységek nélkül, ezét elég sok nyílást kell vágnunk az épület oldalán. Ezt teszi lehetővé ez a gép. A kerítés bontásnál, és oszlop építésnél már befogtuk, jól dolgozik, a motorjának szép hangja van. De azét azt kell mondanom erre a munkára  ereje éppen csak megfelelő. Vágás közben könnyen lefogható, lelassul, oda kell figyelni.

 Érdekesség még hogy, a hozzátartozó kerékkészletet Magyarországon nem forgalmazzák, hiába van benne a katalógusban. Németországból kellet hozatnom.

Rally fűnyíró traktor 11 lóerős BRIGGS & STRATTON motorral, a szomszédom lévén ölembe pottyant. Először ódzkodtam tőle, rég nem ment, karburátorát tisztítani, akkumulátort cserélni kellet, egyik gumija állástól szinte teljesen tönkrement. Olajat is lecseréltem benne. Elején nehezen indult, durrogott és iszonyúan füstölt, igen rá paráztam. Ezután lassan kiismertem, hogyan kell indítani, gázt adni és kiderült a füst csak a kipufogóba folyt olajtól van. Azóta nagyon jól dolgozik, eddig az erős igénybevételt is jól bírja. Jönnek elő hibák, de hát már nem új és tényleg sokat kap. Kövek, fák, drótok, föld. Meg is kellett erősíteni a késdobot, mert többször elakadt a tuskókba elgörbült, majd a kések elkoptatták.

Husqvarna 545RX - Bozótvágó Fűkasza A professzionális használatra tervezett fűkaszát, bozótvágót én igazán kihasználom, mert bozót az van. Vagyis lassan már volt. Ilyen vagy ehhez hasonló gép nélkülözhetetlen a tanyán. Vásároltam hozzá fűrésztárcsát is ez viszont nem váltotta be a hozzá főzött reményeket. A tárcsa nagyon gyorsan kopott, igen hamar tönkrement. Valószínű az volt a baj hogy, a földszintjén, vagy inkább alatta vágtam és a homok és a szűréstárcsa nem kedveli egymást. A három ágú vágókés viszont nagyon ott van, hihetetlen mit vág, igaz ezért a szöghajtás valószínű idő előtt tönkremegy.

McCulloch PM 486  láncfűrész Apámtól örökölt gépet próbaképp be fogtam a nyáron vajon használható lesz? maga nemében nem lenne rossz, olyan extrák vannak rajta mint az átlátszó üzemanyagtartály, szerszám nélkül levehető légszűrő fedél. Ezeket manapság nem találjuk meg az alsó kategóriában. Hátránya a korán és a kopottságán kívül a kézi láncolajzás. El felejtjük használni és igen hamar elhasználódik a lánc és vezetője, használata gazdaságtalan lesz.

Szontágh BÉKE daráló XX. Század elejéről. A feleségem nagyanyjától kaptuk. Kukoricát darálunk rajta Nagyon jól dolgozik, és a kapacitása is még megfelelő. Érdekes mi mindent tud, egyszer talán kipróbáljuk hogyan darál cukrot, mákot, kávét, stbt. A gyártó szerint ezeket is prímán darálja.

Újdonságok:

Nagyné Pálinkás Szilvia támogatást nyert. A Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal által 2015-ben kiírt, az EMVA Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap által finanszírozott Fiatal mezőgazdasági termelők számára nyújtandó pályázaton. Az Európai Unió és a Magyar Köztársaság Kormánya által az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program keretében nyújtott támogatás összege:   11 359 440 FT (€40 000) Részletek: Itt

Elkezdtünk laskagombát termeszteni. Kipróbálunk néhány lehetséges beszállítót, teszteljük a termést minőségét, mennyiségét. Próbálkozunk beállítani a termesztő helység klímáját. Részletek: Itt

 

Fejlesztések a Tanyán. Mobilház telepítése, víz, villany, hálózat fejlesztése, Internet, biztonsági kamera , riasztórendszer telepítése. Részletek: Itt

 

Akciók: Támogass minket! Minden nettó tízezer Forint támogatás után 1% kedvezmény adunk az Újvilág tanya termékei árából. Részletek: Itt

Telefonszám: +36-30 242 8388

Telefonszám: +36-30 541 1876

Társoldalak:    gombatanya.hu

tanyazoo.hu     jacint.fw.hu

Ajánlott oldal:  maxdat.eu

Újvilág tanya

2243 Kóka

Újvilág tanya 1

Újvilág utca végén

Térkép

GPS: 47° 29.483', 19° 33.439'

Elérhetőségeink: